langa en 1a mitt på stan

Jag har tänkt om : Jag vill bo centralt, mitt i stan. Ha en liten 1:a på kanske 37 kvadrat som högst? Bara få plats med en säng, tv , tavlor,litet minimatbord, minikök och en toalett. Jag vill bara ha en liten mysig lägenhet! Det är det jag drömmer om för tillfälligt. En mysig 1:a där jag kan inreda hur mysigt som helst och allt ska vara så ihoppackat och mysigt och kännas som mitt rum,  fast det är en lägenhet!

I nuläget bor jag i en stor lägenhet på 50 kvdrat, helt opersonlig, fula tapeter förutom vardagsrummet, allt är fult bara! Jag har bara kontrakt på lägenheten till 1 maj så jag tänker inte lägga ut massa extra möbler på lägenheten bara för att få den " rättså mysig" aldrig!  Istället tar jag med mina tankar nu till min nästa lägenhet som kommer bli centralt, jag lovar!
Jag ska allt hitta en så central lägenhet.

Posetivt med att ha en 1a istället för en 2:a
x
Billigare hyra, just nu ligger min på 4200:- sjukt dyrt
x Man kan få det mysigare och mer personligare
x Slipper köpa mer möbler eftersom det inte ryms så mycket i en 1:a
x Man håller mer ordning eftersom lägenheten är liten
x Man får mysighetskänsla

Negativt med att ha en 1:a
x Det kanske kan kännas lite trångt
x Man kan inte ha så mycket kompisar hos sig som sover över
x Man får städa oftare

Som sagt mitt sökande börjar nu efter en mysig etta mitt på stan, jag kommer lyckas hitta en till sommarn jag lovar! Man måste ju tänka posetivt. Jag vet att det är nästan omöjligt att få en mitt på stan men jag ska allt fixa en på nått sätt.

Ha det bra// carrou


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0