sista gången jag såg dig....

Igår var en jobbig dag, åkte till stallet, tog in Laica från hagen och lät henne lukta en sista gång på hennes bästa hästkompis Mydinka. Kändes bara jobbigt då att veta att det var sista gången jag tog in henne från hagen. Tog in henne i stallgången och borstade henne, borstade ut hennes svans. Hämtade havre och gav Laica om hon pussade mig på munnen ( ett trick som jag just lärt henne bara nån månad innan.   Sedan sa jag åt pappa att gå ut från stallet för jag ville vara ensam med henne, pratade och kramade om henne hur mycket som helst och önskade att det inte skulle ta slut. 

Sedan sa pappa att det var dags, jag tog ut henne ut från stallet, lät henne beta i några minuter och kramade om henne och sa adjö. Sen fick pappa ta henne och jag och mamma åkte in till stan för ingen orkade vara hemma när det hände. Vi åkte med bilen och jag kmr aldrig glömma sista gången jag såg dig Laica <3 det svider och skriva detta :/

Tårarna bara forsade ner för kinderna, har aldrig förlorat någon som stått mig så nära som Laica gjorde ;/ Jag brukade alltid åka till stallet och krama och pyssla med Laica när jag var ledsen och ville komma på bättre tankar. Det hästen kunde alltid få mig glad, hennes vackra ögon som såg så snälla ut. Jag litade 100 % på henne, jag var aldrig rädd för Laica. Aldrig har hon bitit en människa, aldrig sparkat, hon var världens underbaraste ponny , min första och sista ponny, hon jag aldrig kommer glömma <3 

Det var riktigt jobbigt att komma hem idag, mamma hade köpt en fin lykta, lagt granris och någon fin blomma på Laicas grav. Jag gick dit och kollade på Laicas grav, det svider hur mycket jag saknar henne. Jag ska göra hennes grav så himla fin när leran blir till gräs. <3 ALDRIG kommer jag glömma henne.  Funderar på att göra nån tatuering som minne över henne. För ingen inser nog hur mycket hon betydde för mig <3 I över 5 år hade jag henne, jag fick henne 2 dagar efter jag börjart7an och första ögonblicket när jag provred henne visste jag att den där hästen ville jag köpa och det blev det. kommer aldrig glömma alla tokiga minnen, roliga minnen, vad hon lärde mig.

Jag älskar dig Laica <3


Det svider och kolla på bilder, det svider att skriva det här men jag behöver skriva av mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0